Formthotics Fotinlägg

187_20632112813f67e158efb202654e1709
www.formthotics.webnode.se

Formthotics formgjutna ortopediska fotinlägg får du gjorda på JL Fysiocenter kliniken. Dessa är flyttbara mellan dina skor och vi gör de direkt till dig. Rätt fotinlägg väljs ut till dig och vi korrigerar sedan detta så du känner att fotinlägget och skorna är som gjorda för dig.
Den djupa hälkoppen ger ökad stabilitet och kontroll för hälen. Stötabsorberingen minimerar kraften ifrån hälen och upp i benet. Foten stabiliseras i sin neutrala position och ger stöd längs medial sida. Detta utan att "låsa" foten och förhindra fotens naturliga rörelse av pronation och supination.
Formthotics fotinlägg passar de flesta typer av skor och aktiviteter och vi utvärderar vilken typ som passar dig bäst samt kan ytterligare korrigera med pelotter eller kilar om det behövs.
Formthotics fotinlägg både förebygger och reducerar smärta i fötter, hälar, underben, knä, höft och rygg.
Rekommenderas av läkare och terapeuter över hela världen då det ger optimal support och minskar slitage på kroppen.
Formthotics har gjort fotinlägg till skor i mer än 30 år, och hjälpt många med ömhet och smärta i både fötter, knä, hälsena, lår, höfter och rygg. Ger optimal support av fotens anatomi och tryckpunkter.

Varför Formthotics?
Med Formthotics fotinlägg undgår du för stor rotation i fötter och ben, och reducerar därmed risker för skada och smärta, som kan fortplanta sig långt upp i kroppen. Har mycket positiva effekter på hälsmärta, ömma fötter, främre underbensrotation, inåtrotation av underbenet, knäsmärta, inåtrotation av låret, höftsmärta, muskulär obalans i bäckenregionen, ländryggsmärta, smärta i ryggen, halgus valgus, plantar faschit, Mortons syndrom, hopparknä, benhinneproblem etc.
När Formthotics?
Formthotics kan användas både som förebyggande och behandlande. Ofta är vi inte skapta med ett "perfekt" fotvalv och behöver då få rätt stöttning för att inte fel belasta knä och rygg. Inläggen är sedan flyttbara mellan olika skor och kan med fördel användas dagligen.
Vi har det senaste året gjort en stor undersökning på företag men väldigt bra effekter. Anställda som står och går till stor del av sin arbetstid har utvärderat effekten av att ha formgjutna inlägg i sina skor. Man har bl.a upplevt mindre trötthet i fötter ben och rygg, minskad smärta, mindre ömma fötter samt att det upplevs skonsamt för knäna.

Vill er klinik eller du som egen företagare bli återförsäljare av Formthotics?
Läs mer under vår återförsäljarsida www.formthotics.webnode.se
11 sept 2020 i Ystad för Med. Fotvårdsterapeuter. FULLSATT
18 sept 2020 i Ystad för sjukgymnaster, naprapater, osteopater.. FULLSATT
6 nov 2020 i Ystad för Fotvårdsterapeuter
Vi har 25 årig erfarenhet av fotoinlägg och har sedan 15 år valt att bara jobba med Formthotics.
Kontakta oss på info@jlfysiocenter.se 0411-241030

Instagram : Formthosverige